Nápověda

Portál občana - moje závazky

Co Vám portál přinese?

Vaše data

Díky portálu občana můžete vyřešit bez návštěvy úřadu:

  • poplatky za komunální odpad FO
  • poplatky za komunální odpad podnikatelů
  • poplatky ze psa
  • poplatky za nájem z nebytových prostor
  • poplatky za nájem pozemků
  • poplatky z pokut z radaru
  • poplatky za výzvy radaru
  • poplatky za přestupky – vymáhání

Platbu kartou

Pro úhradu svých poplatků, pokut, nájmů atp. můžete využít platbu kartou. To vše z pohodlí domova jako na e-shopu.

Bezpečnost

Přístup do portálu občana je plnohodnotně zabezpečený. Nemusíte se tak bát o jakýkoliv únik Vašich dat.

Co je nutné pro používání portálu?

Pro využití portálu se musíte zaregistrovat buď u správců poplatků na úřadě nebo on-line prostřednictvím národního bodu pro identifikaci a autentizaci (eidentita.cz). Pak už se jen přes internet přihlásíte a můžete portál používat.

Jak se zaregistrujete?

Na úřadu

Při své návštěvě úřadu se můžete rovnou zaregistrovat na portál občana. U správce poplatku vše vyřešíte během chvilky, a to i zastupování fyzických nebo právnických osob.

Nejprve musíte prokázat svoji totožnost (OP atp.), příp. oprávněnost k zastupování fyzické nebo právnické osoby (např. plnou mocí) a uvést kontaktní údaje (email, mobil).

Emailová adresa bude i Vaším uživatelským jménem pro přihlašování do portálu. Zároveň na ni po registraci na úřadu obdržíte odkaz na nastavení Vašeho hesla a potvrzení potřebných souhlasů (GDPR).

Registraci dokončíte prvním přihlášením na portál.

On-line (přes internet)

Pro přístup do portálu občana Vám bude stačit certifikovaná elektronická identita, například eObčanka. Proces registrace pak snadno vyřešíte díky jednoduchému průvodci.

Mějte připravenou Vaši eObčanku (s aktivním čipem) a čtečku nebo jiný způsob pro využití eidentity (např. NIA ID, IIG, I.CA, mojeID).

Kliknutím na „Registrovat“ (buď na úvodní stránce portálu nebo v pravé části hlavičky) spustíte průvodce registrací.

Po kliknutí na „Eidentita“ budete přesměrováni na stránky národního bodu pro identifikaci a autentizaci (eidentita.cz).

Tam potvrdíte souhlasy s předáním Vaší identity pro využití portálem občana a doplníte kontaktní údaje (email, mobil).

Registraci dokončíte prvním přihlášením na portál.

Jak se do portálu přihlásíte?

Kliknutím na „Přihlásit“ (buď na úvodní stránce portálu nebo v pravé části hlavičky) otevřete přihlašovací okno. Zde následně vyberte typ přihlášení, kterým jste provedli Vaši registraci.

Registrovaní na úřadu

Uživatel zaregistrovaný na úřadu vyplní uživatelské jméno (email) a heslo. Přihlášení dokončí kliknutím na „Přihlásit“ pod vyplněnými údaji.

V případě potřeby můžete kliknutím na „Zapomenuté heslo?“ aktivovat průvodce obnovením hesla (bude požadováno Vaše přihlašovací jméno – email).

Registrovaní on-line

Mějte připravenou Vaši eObčanku a čtečku nebo jiný způsob pro použití editentity.

Kliknutím na „Eidentita“ v přihlašovacím okně budete přesměrováni na stránky národního bodu pro identifikaci a autentizaci (eidentita.cz).

Tam potvrdíte Vaše přihlášení pro portál občana a budete přesměrováni na úvodní stránku portálu pro přihlášené uživatele.

Jak se z portálu odhlásíte?

Přihlášenému uživateli portálu se v pravé části hlavičky zobrazuje jeho jméno.

Kliknutím na ikonu vpravo vedle jména otevřete menu a zvolíte „Odhlásit se“.

Pro další používání portálu bude nutné se opět přihlásit.

Jak si změníte heslo nebo kontaktní údaje?

V pravé části hlavičky v menu přihlášeného uživatele zvolte „Můj profil“.

V bloku „Základní údaje“ jsou zobrazeny Vaše identifikační a kontaktní údaje. Zvolením „Upravit“ v pravé části bloku je můžete editovat. Dále si můžete zobrazit připojené dokumenty (GDPR souhlas a podmínky užívání portálu).

V bloku „Způsoby přihlášení“ jsou zobrazeny možnosti Vašeho přihlašování do portálu. Použitím tlačítka v pravé části bloku je můžete deaktivovat (pro další používání portálu bude nutné se opět zaregistrovat).

V bloku „Subjekty, k jejichž datům mám přístup“ jsou zobrazeny všechny subjekty (tj. právnické i fyzické osoby, včetně Vás), k jejichž datům máte v rámci portálu přístup.

Jak zobrazíte a uhradíte Vaše závazky?

Po přihlášení je uživateli portálu zobrazena úvodní stránka se souhrnným přehledem o stavu závazků.

Zobrazení

Podrobný rozpis závazků zobrazíte buď z úvodního souhrnu kliknutím na ikonku vpravo od souhrnu anebo kdykoliv (jste-li přihlášeni) zvolením „Moje závazky“ v hlavním menu portálu (na stránce vlevo).

Kliknutím na „Zobrazit“ vpravo od konkrétního závazku získáte podrobný rozpis, který vpravo obsahuje buď informaci o úhradě závazku nebo tlačítko „Zaplatit“.

V případě více položek u jednoho typu závazku máte možnost hromadné platby tlačítkem „Zaplatit vše“, příp. částečné platby použitím „Zaplatit jinou částku“.

Následně můžete použít tlačítko „Skrýt“ pro navrácení přehledu do původního stavu.

Úhrada

Kliknutím na „Zaplatit“ u závazku otevřete okno „Možnosti platby“, kde v první části získáte údaje potřebné k úhradě závazku, a to jak formou výpisu platebních údajů, tak formou QR kódu.

Ve druhé části okna „Možnosti platby“ můžete použít tlačítko „Zaplatit kartou“, které Vás přesměruje na zabezpečenou platební bránu. Po úhradě kartou bude na portále u daného závazku informace „Zaplaceno kartou“.

Zaúčtování

Z výpisu aktuálních závazků je uhrazený závazek odstraněn až po obdržení platby a jejím zaúčtování.

Notifikace

O blížící se splatnosti, příp. o prodlení s platbou, budete informování emailem, příp. SMS.

Nesouhlasí data o Vašich závazcích?

V případě nesouladu zobrazovaných dat kontaktujte MÚ Lovosice – meulovo@meulovo.cz

Jak odešlete podání?

Po odeslání elektronického formuláře je uživateli nabídnut seznam možností pro odeslání formuláře.

Přihlášený i nepřihlášený uživatel mohou využít:

  • elektronického podpisu
  • odeslání formuláře bez ověření
  • osobního doručení.

Díky přihlášení do portálu občana může přihlášený uživatel formulář autorizovat pomocí:

  • identity občana
  • mobilního klíče eGovermentu.

Odeslání elektronicky podepsaného formuláře

Po zvolení možnosti "Odeslat" v elektronickém formuláři a následeném zvolení možnosti elektronického podpisu pomocí tlačítka "Podepsat" je uživateli automaticky stažen vyplněný formulář ve formátu .pdf.

Uživatel portálu tento stažený formulář podepíše elektronickým podpisem a následně nahraje zpět do portálu občana.

Pro odeslání podepsaného formuláře zvolí uživatel možnost "Odeslat formulář".

Odeslání formuláře bez ověření

Po zvolení možnosti "Odeslat" je formulář odeslán v podobě, v jaké byl vyplněn. U této možnosti odeslání není validována identita odesílatele.

Osobní doručení

Po zvolení možnosti "Stáhnout" je uživateli stažen fromulář, který uživatel následně doručí na podatelnu.

Odeslání pomocí Identity občana

Po zvolení možnosti "Ověřit identitou" je uživatel přesměrován na stránky Identity občana k ověření totožnosti pro autorizaci digitálního úkonu.

V rámci Identity občana uživatel ověří identitu přihlášením a následně dojde k autorizaci a odeslání elektronického formuláře.

Odeslání pomocí mobilního klíče eGovermentu

Po zvolení možnosti "Ověřit eGOV" je uživateli odeslán kód do aplikace "mobilní klíč eGovermentu".

Zaslaný kód uživatel zadá do portálu občana a následně pomocí možnosti "Ověřit a odeslat" odešle vyplněný formulář. 


Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...